poniedziałek, 12 września 2016

Psalm 139 Uwielbienie Bożej wszechwiedzy




PANIE, Ty mnie przenikasz
i wiesz o mnie wszystko.
Wiesz, kiedy zasypiam oraz kiedy wstaję,
a moje zamysły z daleka rozpoznajesz.
Znasz sposób mojego działania i wypoczywania,
widzisz każdą drogę, którą postępuję.
O PANIE, zanim usta otworzę, by nimi przemówić,
Ty już wiesz dokładnie, co za chwilę powiem,
bo zewsząd mnie otaczasz
i skrywasz w swych dłoniach.
Twoja wiedza o mnie jest wprost zdumiewająca,
zbyt wielka, bym choć w części zdołał ją ogarnąć.


(...)


Ty bowiem moje wnętrze sam ukształtowałeś,
misternie je utkałeś w łonie matki mojej.
Dziękuję, że tak cudownie mnie utworzyłeś.
Wszystkie Twoje dzieła są godne podziwu
moja dusza ciągle zachwyca się nimi.
Nic we mnie nie było ukryte,
kiedy mnie tworzyłeś, z prochu kształtowałeś.
Wiedziałeś, kim będę, nim się narodziłem,
w Twych księgach spisano dni mi przeznaczone,
choć żaden z nich jeszcze nie zaistniał.


Jak cenne są dla mnie myśli Twoje, Boże,
ich znaczenia z niczym porównać nie można.
Nie zdołam ich zliczyć, bo więcej ich niż piasku,
którym tak się cieszę, gdy lato nadchodzi!


(...)


Przeniknij mnie, Boże, i zbadaj me serce,
poddaj mnie próbie i oceń me myśli.
A gdybym postępował drogą niegodziwą,
to szybko mnie sprowadź na ścieżkę odwieczną.
 (Księga Psalmów, Nowy Przekład Dynamiczny, Oficyna Wydawnicza VOCATIO)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz