środa, 25 maja 2016

nieposiadanie dziecka-czy można tu mówić o zaletach...?


Paradoksalnie uważam, że najlepiej, by na taką kwestię odpowiedziały matki. One miały czas, kiedy nie było dziecka w ich życiu, a gdy ono już jest, mają zdecydowanie szerszą perspektywę w widzeniu sprawy.

Chciałabym być dobrze przez Was (Mamy i nie-Mamy) dobrze zrozumiana szczególnie w tej kwestii. Nieposiadanie dziecka nie jest dla mnie czymś dobrym samo w sobie. To trudna rzeczywistość, w której codziennie żyję, z którą radzę sobie czasem całkiem dobrze, czasem zupełnie fatalnie.

Jednak, żeby nie oszaleć do reszty w skupianiu się tylko na tym, co trudne, zwykle staram się koncentrować na jaśniejszych stronach sprawy. To mi pomaga przetrwać trudniejszy czas.

Lubię swój nieco zwariowany tryb życia. Ma ono dla mnie mnóstwo zalet, bo jest takie, jakie jest. Bo jest mi w nim dobrze. Nie wiem, jak wyglądałoby moje życie, gdyby było w nim dziecko. Na pewno wiele musiałoby się zmienić na inne-lepsze czy gorsze, tego nie wiem...

Moje życie bez dziecka ma zalety, moje życie z dzieckiem też je będzie miało.

Nie odważam się jednak kłaść na szali zalet bycia matką i zalet nie-bycia nią. Mam nadzieję, że kiedyś zyskam tę szerszą perspektywę, by o tym Wam napisać.

ps. Ściskam mocno wszystkie obecne i przyszłe Mamy w przededniu Ich Święta!


3 komentarze:

  1. Świetny post! Skłania do refleksji że oto w naszym życiu czas dany nam (i tylko nam!) może więc warto go wykorzystać. Na tym etapie życia jesteśmy paniami swojego czasu.Możemy bez problemu o 3 w nocy wziąć swojego faceta pod pachę i iść oglądać spadające gwiazdy, możemy przez godzinę leżeć z maseczką na twarzy i słuchać relaksującej muzyki, możemy milion rzeczy robić tak jak chcemy i kiedy chcemy. Możemy realizować swoje pasje, podróżować, budować i pielęgnować relacje. Dlatego doceńmy ten czas, który Opatrzność nam po coś daje (jeszcze ;) ), bo za chwilę (krótszą lub dłuższą) może się to zmienić :). Czego Wam i sobie życzę. Z pozdrowieniami dla wszystkich Autorek, a w szczególności dla Sylwii :)

    https://www.facebook.com/MotherPowerPL/photos/pb.273668819371998.-2207520000.1464977891./567966676608876/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za pozdrowienia i również serdecznie pozdrawiamy :)

      Usuń
    2. Dziękuję za głos w sprawie.
      Sylwia

      Usuń