poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Niecierpliwość

Już jako dziecko byłam niecierpliwa. W domu, w pracy, nawet na urlopie bywam niecierpliwa. Niecierpliwie modliłam się o dziecko i tak samo niecierpliwie go oczekiwałam. Z tą moją niecierpliwością trudno mi samej. Podjęłam jednak wyzwanie, które zresztą rzuciłam sama sobie, zmienię się dla dobra ogółu :). Oczywiście poza pracą nad sobą, niezbędna będzie modlitwa do Ducha Świętego o JEGO owoce – tym razem o cierpliwość.  Jak ważny to przymiot chrześcijanina przypomina Biblia w wielu miejscach. Doskonałym wzorcem cierpliwości jest dla nas Bóg, który nieustannie ją nam okazuje.  

"Niech to jedno, umiłowani, nie uchodzi uwagi waszej, że u Pana jeden dzień jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień. Pan nie zwleka z dotrzymaniem obietnicy, chociaż niektórzy uważają, że zwleka, lecz okazuje cierpliwość względem was, bo nie chce, aby ktokolwiek zginął, lecz chce, aby wszyscy przyszli do upamiętania." (2 Piotr. 3,8-9 BW)

Bóg rozwija naszą cierpliwość, często na drodze trudnych doświadczeń. Z tym się najtrudniej zgodzić, ale jesteśmy uczniami Chrystusa i we wszystkich życiowych próbach mamy zwycięstwo, cierpliwość jest jednak niezbędna, żeby to zauważyć.

"Poczytujcie to sobie za najwyższą radość, bracia moi, gdy rozmaite próby przechodzicie. Wiedząc, że doświadczenie wiary waszej sprawia wytrwałość, Wytrwałość zaś niech prowadzi do dzieła doskonałego, abyście byli doskonali i nienaganni, nie mający żadnych braków." (Jak. 1,2-4 BW)

Na koniec fragment utworu R. Brandstaetter,polskiego pisarza i znawcy Biblii, który zawsze porządkuje moje niecierpliwe myśli…

„…Nic się nie dzieje przedwcześnie,
i nic się nie dzieje za późno,
i wszystko się dzieje w swoim czasie wszystko…
Wszystkie uczucia, spotkania,
odejścia, powroty, czyny i zamiary.

Zawsze właściwą godzinę biją Boże zegary.”

1 komentarz:

  1. O tak, też mogłabym o tym coś powiedzieć. Jak tak się zastanowię to Niecierpliwość mogłaby być moim drugim imieniem. Wiele razy przekonałam się jak trudno jest czekać. Człowiek ma swój plan określony w konkretnym czasie. Wiele razy kombinowałam jak tu przyspieszyć pewne sprawy i niestety kilka razy przekonałam się, że ta moja niecierpliwość tylko zaszkodziła. Pewne sprawy nie miały czasu się rozwinąć i ukształtować. To dopiero było rozczarownie:(
    Kinga, piękny cytat. Muszę poczytać troche jego utworów!

    Asia

    OdpowiedzUsuń