sobota, 13 lutego 2016

Walentynki… i co z tego?



Nie należę ani do grona przeciwników ani zagorzałych zwolenników walentynek. Mój umiarkowany zachwyt tym świętem wynika z jego komercyjnego charakteru. Przeciwnicy powiedzą też, że miłość należy sobie okazywać co dzień, a nie tylko 14 lutego. Z tym również się zgadzam, ale skoro tak to czy warto bojkotować ten dzień? Moja odpowiedź brzmi „nie”, ponieważ o miłość trzeba dbać  i nadarza się okazja do naprawy ewentualnych zaniedbań na tym polu. Jeśli tego dnia szczególnie przeszkadza nam w świętowaniu konsumpcjonizm,  to podarujmy kochanej osobie swój czas. Ponadto gdyby ten dzień rozpocząć od podziękowania Bogu za ludzi, których kochamy i zwrócić się do św. Walentego  nabrałby on szczególnego charakteru. Zachęcam do skorzystania z poniższych modlitw, a może zainspirują Was do własnej rozmowy z Panem.
 
Modlitwa o wytrwałość w miłości
Boże, który wychodzisz na spotkanie zbłąkanej owcy i wszystkim słabym otwierasz ramiona. Wyznaję Ci, że nie umiem kochać. Gdy przebywam, w samotności, tęsknie za tym, którego mi dałeś. Źle mi jest bez niego i ciągle o nim marzę, ale gdy tylko jesteśmy z sobą razem – nie umiem pozbyć się egoizmu, opanować języka i być dobrym dla człowieka, którego przecież kocham.
Czemu jest we mnie tyle uporu i opryskliwości? Dlaczego kochanej osobie próbuję narzucić własne zdanie? Dlaczego nie liczę się z tym, co ona odczuwa i sprawiam, że bywa jej ciężko i źle. Dlaczego niszczę otrzymany od Ciebie dar naszej miłości? Przebacz mi, Boże, moje samolubstwo, złośliwość i brak opanowania. Pomóż mi wynagrodzić wyrządzone przykrości. Daj nam radość wzajemnego zrozumienia bez słów.

Oddanie się pod opiekę św. Walentego
Św. Walenty! Cieszę się z chwały, którą teraz doznajesz w niebie i czci, jaką jesteś otaczany tu na ziemi. Tobie polecam wszystkie moje potrzeby duchowe i cielesne, abyś je przedstawił Bogu wszechmogącemu. Miej mnie w opiece, szczególnie w ostatniej godzinie mojego życia, abym za Twoją przyczyną dostąpił spotkania z Bogiem i z Tobą w społeczności świętych. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz